
Son zamanlarda insan hayatına daha çok dokunmaya başlayan mobil teknolojiler birçoğumuzun vazgeçilmezi konumuna gelmiştir. Hayatımıza sürekli olarak girip çıkmaya başlayan mobil uygulamalardan bazılar kısa bir süreliğine popüler hale gelirken bazıları oldukça kullanışlı ve yararlı olarak hayatımızın bir köşesinde kendine yer edinmektedir.
Bazı uygulamalar ise global kullanılabilirliğe sahip olduğundan mobil uygulamaların yerelleştirilmesi, diğer dilleri konuşan kullanıcılar için daha keyifli bir kullanım olanağı sağlamaktadır. Global pazarda yer edinen uygulamalar için yerelleştirme yapmamak ve dil seçeneği koymamak kullanıcıları zor durumlarda bırakabilecektir.
Günümüzde neredeyse herkesin bir cep telefonu var, bu telefonların içinde en az bir mobil uygulama bulmamak neredeyse imkansız. Birçoğumuz için mobil uygulama kullanarak, e-postalarımızı kontrol etmek, video izlemek veya mobil oyunları oynamak günlük rutinlrimizin bir parçasıdır.
Yaygın Mobil Uygulamalar
Yaygın olan mobil uygulamaları kısaca bu başlık altında toplayabiliriz. Hepimizin bildiği gibi çeşitli mobil uygulamalar mevcuttur. Bu uygulamalardan bazıları cep telefonlarımıza ve tabletlerimize yerleşik olarak gelir, diğerlerini ise ücretli ve ücretsiz olarak iki şekilde kullanıma uygun hale getirebilmekteyiz.
Bu uygulamalar Google Play, Apple Store veya Amazon gibi çevrimiçi mağazalardan varsa ücret karşılığında kullanılabilir.
Piyasadaki en popüler mobil uygulama türlerinden bazıları
Yaşam tarzı uygulamaları: Spor, Yemek, Seyahat, Müzik gibi uygulamalar. Örnek olarak: Spotify, Uber.
Sosyal Ağ Uygulamaları: Bunlar hepimizin bildiği, Facebook, Snapchat Instagram ve Pinterest gibi sosyal medya uygulamaları.
Seyahat Navigasyon Uygulamaları: Çok popülerdirler. Yol tarifi, rota planlaması, trafik analizi ve çok daha fazlasını kolaylıkla yapmamızı sağlayarak hayatımızı belkide daha yaşanılabilir hale getirmektedirler. Örnek: Google Maps, Waze, Yandex Maps.
Dünya Çapında Erişim
Mobil uygulama geliştirmelerine yapılan yatırım oldukça azdır, ama popüler hale geldiğinde çok büyük kâr payı bırakabilmektedir. Geliştiricilerin mobil app oluşturmak için ilham kaynaklarının en önemli olanlarından biri, uygulamanın anında erişebileceği potansiyel küresel erişimdir. Mobil uygulama geliştiricileri dünya çapında çok sayıda erişebilir ancak görmezden gelinemeyecek bir engel dildir.
Mobil Uygulama Yerelleştirmeleri Başarı Potansiyelinizi Artırır
Dil engeli birçok sektöre ciddi zararlar veren konulardan biridir. Mobil app sektöründe, oluşturulan her uygulamanın pazarda başarılı olabileceğinin ne yazık ki garantisi yoktur. Uygulama geliştiricilerinin şanslarını daha çok arttırmak için ve uluslararası kitlelere erişebilmek için mobil uygulama yerelleştirmelerine yönelmeleri gerekmektedir.
En Çok Yerelleştirme Yapılan Diller
Kullanıcılar uygulamaları kendi dillerinde kullanmayı doğal olarak daha çok talep etmektedirler. Ancak uygulamaların çoğunluğu uluslarası kullanım için tasarlandığı için bunların yerelleştirilmesi gerekmektedir. Yerelleştirme yapan mobil uygulamalar hakkında diğer bir yazıya buradan ulaşabilirsiniz. Bu konuda da hedef sorulardan biri, geliştiricinin potansiyel geliri en üst düzeye çıkarmak için hangi dilleri hedeflemesi gerekir?
Sizler için mobil uygulama yerelleştirmesi için en iyi dilleri sıraladık;
İngilizce
Japonca
Çince
Almanca
Korece
Portekizce
Fransızca
İtalyanca
İspanyolca
Bu pazarlar mobil uygulamalar için en zengin gelir kapılarından biri olduğu gerçeğini taşımaktadır. Bunun nedenine bu dillerin kullanıcıları genellikle indirdikleri mobil uygulamalar için ödeme yapıyor olmalarıdır.
Bu, bu pazarların mobil uygulamalar için en zengin gelir kaynaklarından biri olduğu anlamına gelir, çünkü bu dillerin konuşmacıları genellikle indirdikleri mobil uygulamalar için ödeme yapıyor olmalarıdır.
Boğaziçi Tercüme Bürosu olarak en kaliteli mobil yerelleştirme hizmetleriyle sizlere hizmet vermekten gurur duyarız.