
Freelance tercümanlık görünüşte eğlenceli ve cezbedici gelebilir. Sonuçta çalışma saatlerinizi siz belirlersiniz, ne zaman tatil yapmak isterseniz yapabilirsiniz işe gitmenize gerek yoktur. Fakat freelance tercümanlık tüm bu göze hoş gelen özelliklerin yanı sıra bazı riskler de barındırmaktadır.
Para kazanmak istiyorsanız sektörde tanınmış olmanız gerekir. Dijital görünürlük sağlanmalı ve her bitirilen projenin ardından yeni bir proje teklifinin geleceğinden emin olmanız gerekir.
Bir freelance tercümanın görünür olabilmesi için uygulayabileceği dijital pazarlama taktiklerini bu yazımızda aktardık.
Kendi Web Sitenizi Oluşturun
Bir tercüman olarak birçok sebepten bir web sitesine ihtiyacınız var.
- Görünür olabilmek.
- Ulaşılabilir olabilmek.
- Şeffaf olabilmek.
- İsminizin tanınmasını sağlayabilmek.
- Kalitenizi ortaya koyabilmek.
Yukarıda bahsettiğimiz sebepler neden bir web sitesine sahip olmanız gerektiğini özetler nitelikte. Bu siteyi kendi kişisel alanınızmış gibi düşünün. Sizi tanımak sizinle iş yapmak isteyen kişilerin öncelikle ulaştıkları yer bu site olacak.
Kişisel web sitenizde eğitim durumunuz, deneyiminiz, dillerdeki beceriniz, uzmanlık alanlarınız, iş geçmişiniz gibi hakkınızda işi alabilmenizi sağlayacak önemli bilgiler olacak.
Sosyal Medya Hesaplarından Düzenli Paylaşımlar Yapın
Freelance tercümanların iş bulabilmesi sosyal medyayı ve İnternet’i ne kadar aktif kullandıklarıyla yakından ilgilidir. Artık devir sosyal medya devri. Bu yüzden Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Quora gibi sitelerde yer alan hesabınızı aktif bir şekilde kullanmalı özellikle uzmanlık alanınız ve tercüme sektörü hakkında yararlı bilgiler paylaşarak hedef kitlenize ulaşmalısınız.
Sosyal medyanın eğlencenin yanı sıra iş içinde size yardımcı olacağını unutmayın. Sosyal medya platformlarındaki tercüme sektörü ile ilgili guruplarda sektör hakkında yeni gelişmeleri takip edebilirsiniz.
Kendi İçeriğinizi Oluşturun
Yeni şeyler üretmeyi sever misiniz? Oluşturduğunuz web sitesinde blog yazıları yazarak arama motorlarında görünür olabilirsiniz. Bu sayede onlarca tercüme bürosu sizinle çalışmak isteyebilir. Kendi içeriğinizi oluşturmanın sayısız avantajlarından biri de sitenize önemli miktarda trafik çekmesidir.
Tercüme sektörü ile ilgili, profesyonel tercümelere ihtiyaç duyan kitleleri sitenize çekmeniz durumunda her zaman yeni iş alabileceğinizi unutmayın. Hatta sitenizi ve tüm içerikleri ikinci dile tercüme ederek web sitesi tercümelerinde ne kadar yetenekli olduğunuzu da göstermiş olursunuz.
SEO Uyumlu Web Sitesi Yerelleştirmede Dikkat Edilmesi Gereken 7 Madde yazısından sitenizin nasıl tercüme edilmesi gerektiğini öğrenebilirsiniz.
Tercüman Portallarını Kullanın
Tercümanlar uzun yıllardan online platformlarda bir arada. Bu platformlar sektör hakkında bilgi edinmelerini sağlarken iş bulmak için de epey kullanışlı.
Tercümanların sıkça kullandıkalrı Proz, TTN, QTN, Translators Cafe gibi siteleri aktif bir biçimde kullanarak düzenli iş bulabilirsiniz. Freelance Tercümanların Gelirini Arttıracak 6 Yöntem yazısından da bazı taktikler öğrenebilirsiniz.
Deneyimlerinizi Video Şeklinde Paylaşın
Video içerikler İnternet kullanıcıları tarafından en çok paylaşılan içerik türüdür. Video içerikler çabuk tüketilir, daha dikkat çekicidir ve akılda kalıcıdır. Youtube gibi video paylaşım platformlarında kanalınızdan bildiğiniz dillerin derslerini verebilirsiniz. Tercüme sektörü hakkında bilgiler paylaşabilirsiniz.
Tüm yapacağınız video paylaşımları ne kadar az izlenmiş olsa da adınızı duyan müşterilerin sizin hakkınızda bilgi almak için yararlanabileceğini unutmayın. Bu noktada amacınız milyonlarca izlenme değil. Görünür olabilmek.